CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 6, 2011

JIWA ITU

MOOD : 90/100

KESIHATAN : KURANG SIHAT


berada dirumah ibu ayah membuatkan hati ini tenang seketika
melihat ibu yang tabah menghadapi dugaan tuhan
masih mampu tersenyum
teringat akan mak di rumah
melihat ayah yang sakit
teringat akan arwah baba 
oohh..sungguh kuatnya hati mereka
melihat karenah adik beradik angkatku
membuatkan aku tersenyum seorang diri
kadang-kadang aku rasa sayu 
keadaan yang kurang stabil tapi tetap aku gagahkan
menghabiskan masa bersama
mendapat dugaan dan ujian ALLAH
hati aku tidak kuat,tapi apa boleh buat
kalau itu yang dimahukan
ambillah..aku mengalah

susahnya mahu jumpa org yang kaya dengan budi bahasa
kenapa mesti bertanya pada aku
sabarlah wahai hati
lamaran yang aku terima juga membuat aku terkedu
bukan aku menolak
cuma status aku tidak diketahuinya
kadang-kadang aku terfikir
perlu ke aku menunggu dan setia lagi

5 comments:

  1. sabar dgn ujian idup kita yana.. :)
    btw.. yana tggu sape eyh?
    sape yg lamar tuh? hehe
    **penyibuk dh dtg.. :P

    ReplyDelete
  2. ALLAH bagi kami pinjam semua tue..
    sama2 kite tabah mengahadapinye..
    terima kasih kamu kerana sudi jua datang ke teratak ku!hehe

    ReplyDelete
  3. gigiariema : insyaALLAH..saya sntiasa sbr..
    yana tggu org yg yana syg..
    lamaran dari seorg lelaki..
    huhu..

    keynah : semoga pnjaman itu m'buat saya bahagia..
    insyaALLAH..
    saya sntisa sudi g umah ibu ayh..=))

    ReplyDelete